Monday, November 14, 2011

diskriminasi kaum???

waddup allzZzzzZZ....
kita bersua kembali d blog aku yg tak lh sebrpa nak meriah nih..hihihi...
tajuk aku ptg nih "diskriminasi kaum"...hurmmm..berdasarkan topik aku tu,,apa yg mula menerjah masuk dkt dlm minda korang??msti byk persoalan kn??..hihihi..(aku ni cam tau2 je apa dkt dlm kpla hotaq korang pdhl xtau pn..ngeeee..)....
ermmm..korang rasa masih ada x lagi diskriminasi kaum nih??masih ada x lagi kaum2 yg x suka bercampur dgn kaum lain selain drpd kaum dia???alah nak d pndk kn cite supaya mudah d fahami, lebih kurang x suka bergaul dgn org lain lh,,cthnya dok bergaul dgn kumpulan etnik masing2 jee..cina dgn cina,melayu dgnmelayu,india dgn india dan seterusnya...korang rasa masih wujud x sifat berpuak puak @ berkelompok nih??
apa??takda??well..korang silap..sorry to say that u r totally wrong..thhere is still this type of person or group..masih ada jee lagi sstgh masyarakat yg suka bergaul dgn bgsa masing2 jee..
ok lh..aku story mori lh sikit dkt korang..bnda nih terjd dkt roomate aku sendiri..mmg kesian gler kat dia..cite dia mcm nie,adalah dlm satu klah bahasa inggeris ni diaorg semua dikehendaki utk membentuk kump utk bwat assignment..dh tu terkena plak dh dlm klaz tu rata2 nya bdk chiness dan bdk2 bumiputera @ bgsa lain tersgt lh kurang,dan dlm pd masa yg sama semua bdk2 yg sebgsa dgn roomate aku nih dh pn ada group,jd tggl lh dia sorg je,,jd dgn wajah yg dh kemerahan menahan malu roomate aku nih pn request lh nak join group dak chiness dan korang guess wat apa reaksi diaorg????aku tyme dgr roomate aku cite mmg geram tahap dewa doee...diaorg bdk chiness tu mcm nak x nak je terima roomate aku tu..diaorg siap berckp dlm bahasa diaorg je..isk2..perlu ke nak bwat mcm tu??weiii kata 1 malaysia..well member aku tu masih dlm group bdk chiness tu n smpai skrg member aku tu bwat kja dia sorg je..hurmmmmm...
apa pendpt korang tntng bnda nie??
aku klau boleh aku nak je sepak kepala dak cina tu sorg2..berlagak gler doe..xbole ke diaorg bergaul dgn bgsa lain selain dr bgsa diaorg..come on lh..skrg nie sepatutnya dh takda dh sifat2 diskriminasi nih..aku tak lh nak salah kn semua dak cina..ada gak antara diaorg yg nak bergaul dgn bdk2 lain..aku pn tak tau lh apa nak jd dgn masyarakat yg mcm nie...pnh jgk lh bnda nie jd dkt aku..tp bkn bdk cina lh,,ada lh sorg ppuan sbh nie perasan cntik sgt aku senyum kat dia boleh plak dia bwat muka tak yau???weiiiii byk sgt ke emas dkt dlm mulut kau tu smpai nak bls senyum org pn susah..sombong gler arr minah tu..sabar jee lh aku..mmg tak patut btol..
kpd korang2 yg masih ada sifat2 sombong n xnak bergaul dgn org lain @ bergaul dgn bgsa lain tu..bg buanglh jauh perangai tu..skrg nie blh lh korang dok menyombong kn sbb duduk dkt negara sendiri..tp sampai bila korang nak duduk dlm negara korang n berada dlm kelompok korang??xkn nye smpai mati..nnt akn ada masa gak korag akn kluar dr kepompong kelompok korang..percaye lh ckp aku nie..tak kn ke mana lh korang dgn sikap yg sombong tu...bwk2 lh berubah erkkk...

p/s:: aku bkn saje2 je nak bg ceramah free kat korang semua erk..tp saje je nak share bnda nie..xslh pn aku share prihal nie..terpulang lh dkt korang nak menilai mcm mane..aku hnya menulis berdasarkn pengalaman aku n apa yg aku rasa berbaloi utk d share kn...

as usual chios adios amigos ^^
kita bersua lagi d blog post aku yg lain....

No comments:

Post a Comment